mandag den 23. april 2007

Lotto poker


Som man kunne læse i det sidste indlæg spillede jeg finalen i On-line DM for Pokerklubber torsdag den 12. april 2007.

Desværre viste det sig, at man ikke havde ændret formatet fra kvalifikationsheatene og det udviklede sig lynhurtigt som en stor omgang lotto-poker. Meget hurtige levels og kun 1000 start chips gjorde det svært. Det fortæller alt, at over 40 (ud af 60 startende) var slået ud på mindre en en time.


Rigtigt synd når præmierne nu var så flotte som de var!

Jeg forsøgte at holde tungen lige i munden og mig selv ude af problemer. Men det hele går galt (hvis man kan sige det) da jeg samler [A][A] op i mp. Der er en early raiser og jeg dobler bettet for at få ham med og flere penge i potten. CO vågner op imidlertid også op og caller mit bet. Den første raiser vælger imidlertid at gå all-in - og jeg kan næsten ikke tro det. Jeg har begge dækket.

Her er virkelig en chance for at komme frem i feltet - selvom jeg ved at jeg nok ikke er kæmpe favorit mod drawing hands, men mod andre Pocket pairs er jeg jo stor favorit. Jeg caller, men nummer tre vælger at raise all-in også. Dette bet caller jeg selvfølgeligt og da der vises [Q][Q]og [9][9] er der jo jubel i det lille hjem. De har sammen 4 outs + et par langt ude flush/st8 draws - men alt i alt er jeg stor favorit.

Floppet kommer 3 rags i regnbue og de er nu nede på samlet 4 outs. Men, men der lander selvfølgelig en grim [Q] på turn og jeg seriøst criplet.

Jeg får kæmpet mig tilbage, men må til allersidst give op som ca. nr. 17 da jeg er ude i et steal med [A][8] og jeg bliver kaldt med ingenting der selvfølgeligt trækker et par på floppet - og da jeg ikke rammer er det farvel.

Ingen kommentarer: