onsdag den 11. april 2007

Hjemme igen

Efter en dejlig ferie i Mexico er jeg nu hjemme igen og klar med lidt nyt på pokerfronten.

Som det har fremgået af mine tidligere indlæg her på bloggen har jeg i den sidste tid (fra slutningen af februar) har været noget utilfreds med mit SnG spil. Det betød at jeg her i første kvartal af 2007 kun opnåede en ROI på ca. 3%.

Dette var på ingenmåde tilfredsstillende!

Det har også betydet at jeg efter første kvartal er tilbage på omkring even for min BR i 2007, idet jeg jo også har deltaget i en række tours og kvalturneringer der ikke har givet overskud.

Ferien var derfor på mange måder tiltrængt - og 10 dage væk fra computeren (og civilationen) betød at jeg fik læst lidt teori igen - man er jo jursit - og samtidigt tænkt mit spil lidt efter i sømmene (på en solstol med en kold øl).

Jeg kom frem til, at jeg nok havde overvurderet mit post-flop spil den sidste tid og troet at jeg kunne udspille de fleste - egentligt ligegyldigt hvad jeg havde i hulen. Dette havde så bragt mig i en række positioner hvor jeg spillede for marginalt og det er -EV i det lange løb. De svære beslutninger var pludselig hos mig og ikke mine modstandere.

Det var en ganske sund oplevelse og det viste mig bare igen hvor meget der er i dette spil fremfor bare hasard!

Så kort efter hjemkomsten satte jeg mig foran computeren og spillede jeg en enkelt session med SnGs på 3 forskellige sites. Jeg havde meget fokus på min handsselektion/position og på koncentrationen.

Det hjalp væsentligt må jeg sige og jeg lukkede ned med en ITM på ca. 70%. Jeg kunne have forsat, men jeg har lovet mig selv at der skal fokuseres og det kræver 100% koncentration om hvad der foregår.

Ingen kommentarer: