torsdag den 21. februar 2008

EPT up-date - videre til dag 2

Ja, så kan det konstateres, at alle pessimisterne i min afstemning ikke fik ret idet jeg er videre til dag 2 i EPT'en! Men det må siges, at det holdt hårdt.


Efter en fin start hvor jeg ikke er under min start stack for jeg i første level ingen aktion på mine damer og konger, men det betyder, at jeg ligger fint til på bordet.

I level 3 får jeg i BB 67 i ruder og en MP gør det til 450 og der bliver foldet til mig - det har været standard bettet fr at tage blinds så jeg vælger at calle. Floppet slår 58j med en ruder og jeg får et openended s8 træk. Vi checker begge. Turn er en ruder (2 så vidt jeg husker) og jeg har nu både s8 draet og et flush træk. Min modstander better pot og jeg caller. River er en dejlig 9'er og jeg har nut s8. Jeg checker, da jeg håber han better igen. Men efter lang betænkningstid - checker han også, men jeg tager en ok pot.

Efter level 3 går jeg imidlertid fuldstændig kortdød og hver gang jeg forsøger at raise for at tage blinds bliver jeg mødt med et stort re-raise og får vist AA eller AK op - så jeg bløder ganske kraftigt i chips - helt ned til omkring 3.000 i starten af level 8 (300-600 med 50 ante). Så samler jeg damerne op og da UTG+1 (Christian Grundtvig) byder lidt over pot rykker jeg all in og der bliver foldet til Christian der caller. Han viser JJ og mine damer holder hjem.

Min sidemand til venstre (en utrolig flink svensk prof spiller) er også blevet short og trykker sine sidste ca. 12.000 chips ind med 1010 og bliver kaldt af BB (der er small stack på bordet) med AK - et A på turn og han er nede i omkring 3.000.

Jeg sidder nu i BB og han trykker UTG der bliver foldet til mig og jeg ser ned i KQ suited. Med så meget i potten, caller jeg og han viser 88. Floppet slår Q10Q og han er nede på en 2 outer, turn er en 10 og han er drawing dead og jeg ender i 13.000 med to hænder tilbage. så en SB og 2 anter betalt ender jeg dagen i 12.500 - og det var langt over hvad jeg havde troet da vi startede sidste level!

Det er selvfølgelig i underkanten af, hvad jeg behøver for at kunne presse på. Men det er sgu stort at være videre. Jeg skal udover stepperne i første level i dag - så jeg håber på en god seatning og ikke at ende i blinds til at starte med.

Ingen kommentarer: