fredag den 22. februar 2008

Ude af EPT'en på dag 2

Så er det tid til en lille up-date på min exit fra EPT'en og lidt betragtninger derom.

Som de fleste ved så startede jeg dagen med 12.500 og vi begyndte med at spille level 9 (800-400 og 100 ante). Bordet jeg har fået er super godt, med to mindre stacks end mig og en en smule større. Derudover har vi også en af chipleaderne (en svensker) og han viser sig at calle utroligt løst. Da jeg lige vil se bordet an formå han at doble den næst mindste stack næsten 2 gange og yderligere den lige foran mig - og det ærgede mig siden jeg kunne have været godt med i hans hånd range, men folder blandt andet AJ til et tidligt raise fra ham i første hånd for dagen.

Da jeg kommer i BB sidder knappen og better 2.500 og da jeg har lagt 800 i blind og kun har ca. 11.000 tilbage rykker jeg AI med min fantastiske handske 910 off. Efter noget betænkningstid folder han et A face up og jeg ser på ham og siger at han nok var bagud.

Et orbit senere er jeg på knappen og nede på 10.100 efter et mislykket steal fra cutoff og samme raiser fra før, sidder nu i cutoff +1 og better igen 2.500. Jeg rykker AI denne gang med p6s. SB (der ikke har spillet noget som helst) vågner op og rykker AI med 12000, initial raiser vælger at calle (hvilket jeg mener er forkert) og viser QQ. SB viser AK op.

Så vi har AK vs QQ vs 66 - så vi mangler jo bare en sekser for at dette var et super move!

Floppet kommer 5 7 9, så nu er både 8'erne og 6'erne gode - turn er 10'er og river er som altid et A - så SB der rykker AI efter mig rammer sin 6 outer - det gør jeg ikke og første mand - der burde have smidt sin QQ, idet jeg mener der er stor chance for, at en af de to AI's sidder med KK eller AA eller AK - bliver criblet til 7000.

Så havde jeg ramt havde jeg haft over average og kunnet spille lidt mere frit - men jeg havde ikke lige det skrub der skulle til i den situation.

Ellers må jeg sige, at jeg har fået blod på tanden for at deltage i disse events - mit spil kunne sagtens måle sig med de andre - og sjovt nok var 2 af dem jeg ikke anså for specielt vanskelige at spille i mod på første dagen (gode, men ikke vanskelige) på FT.

2 kommentarer:

MikeTyson sagde ...

Flot flot !! Jeg ramte jo rigtigt og tippede dig til 2.dagen :-)

Der skal man jo som bekendt igennem nogle coinflips for at kommer videre fra. Så stort tillykke med præstationen.

Reraise mod SB med 10-9 er verdensklasse .. (såfremt det var på et read ;-) ..

Caller AK er du jo ok med, caller mellempar ligeså .. Verdensklasse!

Mvh
- MikeTyson

Lawyer73 sagde ...

Hej Mike.

Tak for de fine ord - mit første push er lidt et read på, at han ikke vil risikere halvdelen af sin stack når han ikke ved havd han skal sætte mig opå - jeg har ikke været aktiv eller fanget i snavs på bordet.

Andet puch er et kalkuleret sats - og var tæt på at lykkedes :)

Iøvrigt godt tip - det var langt flere der var mindre fortrøsningsfulde :)